Hederlig tap for damene i NM kampen

Lyn er en av opprykskandidatene i 1, divisjon, mens Eik skal slåss om opprykk fra 3. divisjon. Lyn har flere landslagsspillere på forskjellige ungdomslandslag, mens Eik har ingen. I tillegg fikk to J16 spillere på Eik debuten sin på damelaget ikveld.

2017-04-20
EspenSolemdal

I 1. omgangen var Eikjentene gode, men 30 sekunder før slutt så sprakk nullen og Lyn tok ledelsen. Eik rakk bare å ta avsparket før dommeren blåste av kampen. Det var Lyn som styrte spillet, men Eik forsvarte seg godt og hadde et par gode sjanser de også. Det var likevel fortjent at det var Lyn som tok ledelsen 0-1.

2. omgangen var som første. Lyn styrte spillet, mens Eik forsvarte seg. Kreftene gikk litt ut av jentene og inn kom J16 spillerne Anna Lundby og Sarah Svelland. Begge jentene er født i 2002 og at de allerede nå debuterer for damelaget skal de være stolte av. Det er to spillere som Eik garantert kommer til å ha god nytte av i mange år fremover. Lyn kommer til mange sjanser og legger på til både 0-2 og 0-3 før domemren blåser av kampen.

Trener Ole Jan Skoglund sa rett etter kampen at han var veldig fornøyd med disiplene sine. Mest av alt at spillerne var lojale til kampplanen som ble lagt før kamp. "Vi følger kampplanen til fulle. Vi hadde god avstand mellom lagdelene, forflytningene gikk til tider raskt og vi var tålmodige. Det å tape 0-3 for et lag som Lyn er sterkt. Lyn hadde flere store sjanser, men vi hadde et par store vi også. Så kampen under ett så er jeg godt fornøyd med det laget presterte i kveld"

Skoglund ville ikke peke ut en enkeltspiller som dagens beste, men trekker likevel frem kaptein Marte Røkås, Ingvild Urå og Ann-Therese Grøv som alle jobbet utrettelig. I tillegg hadde man midtstopper, Thea Lunder, i mål som gjorde en god jobb. Nå skal vi ta med oss det defensivt gode spillet inn i seriekampene. Vi gleder oss til kampene som kommer nå!

Trener Ole Jan Skoglund