Oppdaterte smitteverntiltak

Gjeldene smitteverntiltak som er innført i Tønsberg Kommune gjelder til og med 6. april. Kommunen er på tiltaksnivå A (særlig høyt tiltaksnivå).

2021-03-18
eik-tonsberg

Kommunene foretar selvstendige vurderinger av behovet for eventuelle lokale tiltak utover dette. Kommunene kan innføre tiltak som er strengere enn nasjonale og regionale tiltak. Ved strengere lokale tiltak er det de lokale tiltakene som gjelder.

Vi forsøker så godt vi kan å henge med på endringer. Det kan skje fort. Er dere usikre på noe ber vi om at dere tar kontakt.

Nedenfor finner du forskriften vi følger og en del spørsmål/svar.

Idretts- og fritidsaktiviteter

Utendørs:

• Tillatt for Barn og unge under 20 i grupper på inntil 10 personer og kun med personer fra samme kommune. Det anbefales at aktivitetene foregår på en slik måte at man kan holde minst to meters avstand mellom deltakerne.

Innendørs:

• Ikke tillatt

Voksne:

• ikke tillatt

Spørsmål og svar:

Spørsmål: Når gjelder det fra?

Svar: Det gjelder fra 17. mars.

Spørsmål: Må vi komme på trening?

Svar: Nei, det er høyst frivillig. Fortsatt er det en uoversiktelig smittesituasjon i kommunen. Vi har forståelse for de som fortsatt vil vente før de går tilbake på trening. Både trenere og spillere.

Spørsmål: Vi har flere enn 10 spillere. Hva gjør vi?

Svar: Del gruppen. Planlegg hvordan dere skal gjøre det sammen med trenerteam og årgangsleder. Forsøk så langt det lar seg gjøre å dele ut i fra skolekohorter.

Spørsmål: På laget har vi spillere fra ulike skoler. Kan de spille sammen?

Svar: Forskriften sier at alle deltakerne skal komme fra samme kommune. Om dere har flere enn 10 spillere på laget og likevel må dele gruppen, så ønsker vi at den deles ut ifra skoletilhørighet.

Spørsmål: Treningstid og bane. Hva kan vi bruke?

Svar: Forhold dere til oppsatt treningstid. Tid utover dette på bookes på vanlig måte og koordineres med baneadmin. Det er også lov å være kreativ mtp annen type utendørs trening. Felles joggetur rundt tredjedammen og styrketrening utendørs. Husk avstand.

Spørsmål: Hvordan skal vi organisere treningen?

Svar: Ha 2 meter avstand under hele aktiviteten innad i gruppen på inntil 10 personer.

Spørsmål: Kan vi endre på gruppene?

Svar: Vi ønsker at lagene setter faste grupper og har et fokus på å gjennomføre treninger, på en smittevernfaglig trygg måte.

Spørsmål: Gjelder fotballens koronavettregler fortsatt?

Svar: Ja, i høyeste grad. Les deg opp på disse her: Fotballens koronahåndbok

Spørsmål: Hva nå med medlemskontingent - og treningsavgift for 2021?

Svar: Denne våren har igjen inneholdt stans i vår aktivitet. Medlemskontingent og treningsavgift er sendt ut og mange har allerede betalt del 1 av treningsavgiften. Styret og administrasjonen i klubben ber om at den betales inn. Det vil gjøres en avkortning på del 2 av treningsavgiften, som sendes ut på høsten, på grunnlag av hvor lang aktivitetsstansen faktisk blir.

Oppdatert: 18.03.2021 (07.16)