Kampgjennomføring og forberedelser til oppstart

2020-08-12
eik-tonsberg

I forbindelse med at fotballen åpner for barn- og undom følger det med et sett regler fra forbundet som vi er pliktet til å følge. Det aller meste ligger som et ansvar på arrangørklubb/hjemmelag.

Sett dere inn i vedlagt skriv om kampgjennomføring.

Dere vil også finne presentasjon fra NFF Vestfold om god aktivetet i trygge former. Den gir svar på en del spørsmål som dukker opp nå. Noen spørsmål er også presisert ytterligere nedenfor.

Presentasjonen ble sendt ut den 12.08.20.

Først en presisering for dere som deltok på mandag hva gjelder opphold ved skifte av grupper -  Minst 48 timer eller 2 dager

Det er 2 dager som kommer til å benyttes i Koronavettregler og håndbok.

Med det menes f.eks. Man kan delta på aktivitet i en gruppe på mandag – opphold tirsdag – og delta på aktivitet i en annen gruppe på onsdag.

Kan spillere fra andre idrettskretser delta på våre fotballskoler?

NEI. Det anbefales ikke.

Må det gå 2 dager mellom trening med håndballaget og fotballaget?

Noen klubber har flere skoler som sitt nedslagsområde. Klubbens aktive kommer fra flere skoler. Noen kan spille håndball i annen klubb og det vil være umulig å hindre at barn da vil måtte delta i flere grupper. De kan komme fra ulike grupper i sine skoler, via f.eks. våre Telenor Xtra tilbud og videre til klubbens treningsgruppe. Det er greit, men skal begrenses så langt som mulig. Prinsippet er igjen å begrense antall «fritidsgrupper» et barn deltar i.  Som vi snakket om på møtet så hviler det også et ansvar på foreldrene å begrense fritidsgrupper som barnet deltar i.

Må foreldrene for barn samtykke til at barnet føres på listen over «deltakere på anlegget?

Dette er et juridisk spørsmål som vi innhenter svar på. Vi må sende dette ut når vi har fått svar.

Hvorfor gjelder ikke 2 dager mellom Tine fotballskole og aktivitet med eget lag/gruppe?

Ulike arrangementer og aktiviteter for barn og unge av lengre varighet som nedfelt i covid-19-forskriften § 13 andre ledd punkt d) skal være åpne og tilgjengelige og deltakelse i annen aktivitet bør ikke sette stopper for barnets deltakelse. Det er derfor ikke krav om opphold i minimum 2 dager i barnets øvrige aktiviteter, herunder annen fotballaktivitet, for å delta på TINE Fotballskole.

Som nevnt så jobber NFF med oppdateringer i Koronahåndboken. Det vil også legges ut flere skisser (bilder) slik som vi vist i møtet. «Spørsmål og svar» under Koronahåndboken vil også oppdateres. Vi har sendt over flere spørsmål som har kommet inn som vil bli berørt.

MTOTFLS

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket