Vårens siste seriekamp

Da er vårsesongen ferdigspilt for vår del, med siste kamp mot nabo Teie i går kveld. Vi hadde hele fem forfall til denne kampen.  Vi var spente på hvordan vi sto til Teie, som hadde 4 seire på sine 5 siste kamper.

2017-06-16
Runar olsen

For vår del gjorde våre mange forfall til at vi startet med en skadet venstreback, Malin Nylen, i mål. J16 spilleren Anna Lundby fikk muligheten fra start på topp og vi hadde gjort flere endringer i lagoppstillingen.

Vi fikk en grei start der våre spillere fant hverandre godt, men uten at vi produserte så mye annet enn noen langskudd fra Tiril Møller Olsen og Ingvill Haagensen. Etter 10 minutter kom 0-1 etter en corner som Teiejentene aldri fikk klarert, og hvem andre en Anna Lundby dukker opp og setter inn vårt første mål. Etter vår scoring jobber Teie seg mer og mer inn i kampen, samtidig som våre jenter har for stor avstand til motstander, og ikke legger ned nok løp. I denne perioden må vi også gjøre bytte på Malin i vårt mål. Inn kommer midtstopperen Thea Lunder som sporty tar på seg denne jobben. Thea har ikke stått så mange minuttene i mål før Teie får en tvilsom scoring. Et flott skudd som de fleste på Teiebanen ikke ser i mål, men som en ellers meget god kampdommer dømmer godkjent scoring på til 1-1. Raphaele Ravndal må også rett før pause ut med en vond ankel, og blir erstattet med en frisk og løpssterk  Tiril Holmøy Olsen.

Pausen blir brukt til en prat om at vi må ville mer og at det kreves mere løp og bevegelse i laget. Vi rokerer på plassene til Ann Therese Grøv og Anna Lundby for å få en mere kraftfull spiss til å sloss med forsvaret til Teie, samtidig som vi fikk en kvikk og løpssterk kant i Anna. Dette var en smart vri. Begge jentene gjorde jobben sin bra. Vi fikk løftet spillet og begynte å styre spillet igjen. Etter 60 minutter treffer Tiril Møller på et av sine mange langskudd og ballen går i mål til 1-2. Vi styrer kampen i denne perioden, og det er fortjent når Ingvild Urå etter 75 minutter styrer inn nok en scoring på hodet etter corner. Marie Engelhardt Pedersen kommer inn i kampen etter 75 minutter for Mari Moen som har løpt seg tom. Kampen ender til slutt med seier 1-3, og det er sterkt etter så mange forfall både før og under kampen.

Dette var Eikjentene sin åttende seier på rad, og vi tar nå snart en velfortent sommerferie noen uker. Laget er med i teten av tabellen, og det går mot en spennende høst. God sommer til alle som heier på Eik damene.