Jenter på vinnersporet

Vi gru/gledet oss litt til kampen mot Modum mandagskveld. Modum har en del hederlige resultatet i år og vi reiste til Vikersund med tre spillere i manko pga. skader. I tillegg er hovedtreneren på ferie i syden, så vi var litt usikre på hva som ventet oss.

2017-06-07
Runar Olsen

Vi har ikke så stor spillerstall i år, som tidligere. Det er derimot en jevn og sterk stall, så vi var veldig trygge på at de som representerte klubben i denne kampen skulle levere en god kamp.

Vi hadde på forhånd bestemt at vi skulle trykke til fra start og virkelig ta tak i kampen. i første omgangen vant vi hele tiden ballen høyt i banen, noe som gjorde at vi tok ledelsen allerede etter syv minutter. Ann Therese Grøv vinner ball på høyre kanten og slår inn til Sandra Preus som lekkert scorer med yttersiden av høyre hel til 0-1.
Etter 23 minutter er Ann Therese Grøv igjen frempå og stresser og jager Modum til feil i eget forsvar. Denne gangen gjør hun det selv og legger på til 0-2. Eikjentene styrer alt spillet nå, og det er fullt fortjent når Ingvill Haagensen vinner en ball inne i 16 meteren til Modum og runder det som er igjen av motstandere og legger på til 0-3. Modum produserer egentlig ingen store muligheter i denne kampen, men får allikevel en redusering til 1-3 etter 40 minutter på et frispark nede ved cornerflagget. Der var vi veldig snille i markeringen vår.

I andre omgang holder vi trykket oppe. Eik eier kampen og vi blir aldri truet ordentlig av Modum. Selv om vi ikke scorer flere mål, så skaper vi mange muligheter. Kampen endte til slutt med seier 1-3.

En ekstra gratulasjon går til Anna Lundby som debuterte på A-laget i denne kampen. Hun er bare 15 år og kommer fra Eik sitt 16 årslag. Anna er en offensiv spiller med et par ekstremkvaliteter. Anna har tatt steget via rekruttlaget vårt i 4. divisjon og det skal bli veldig spennende å følge hun fremover.

Gratulere med nok en tre poenger til jentene våre.

Heia Eik!