Til tider strålende fotball

I dag fikk vi endelig til å spille slik som vi ønsker. I 2. omgangen var det til tider festfotball. Hvis vi fremstår slik resten av sesongen skal det bli vanskelig å slå oss. Snøgg 2 fikk kjenne på knallhardt forsvarsspill og lekent angrepsspill.

2017-05-12
Runar Olsen

På spillermøtet før kampen var vi enige om å få med flere folk i angrep og fylle på med spillere i 16 meter boksen. Dette klarte vi meget bra utover i kampen. Etter første omgang stod det 11-2 i fordel Eik i målsjanser. Vi produserte mange cornere og både Ingvild Urå og Thea Lunder var oppe og testet keeperen til motstanderen. (Hun var foresten en meget god keeper) Ann Therese Grøv hadde også en heading som vi alle trodde skulle gå i mål, men den ble også fantastisk reddet av keeperen til Snøgg. Selv om Eik styrte det meste, så fikk vi dessverre ikke mål, slik at lagene gikk til pause med 0-0.

I pausen justerte vi på noen offensive spillere, for at Snøgg skulle få andre spillertyper å bryne seg på. Ann Therese ble flyttet ut på kant, Sandra Preus ble flyttet opp som spiss og Tiril Møller Olsen inn som offensiv midtbanespiller. Eik fortsatte å skape muligheter uten at det ble de store mulighetene. Men når ikke angrepsspillerne lykkes, så er det bra vi har potensielle målscorere lenger bak i banen. Etter ca. 60 minutter kom plutselig Ingvill Haagensen seg igjennom alene med keeper og scorer sikkert. (Så utrolig fortjent.) Hadde det vært mye Eik før scoringen, så var det nå det begynte. 7 minutter senere kommer Tiril Møller Olsen alene mot Snøgg 2 sin høyre back. Uten sikring drar hun seg forbi, og slår ut i feltet til en umarkert Marthe Røkås som scorer fra to meters hold til 2-0. Etter denne scoringen spiller Eikjentene strålende fotball, og pisker frem godt angrepsspill hele tiden. Kristina Hem Hansen og Silje Larsen spiller offensivt og flott backspill og vi dobbler på kant hele tiden.

Eik-jentene vinner kampen fortjent mot et godt Snøgg 2 lag, som det ryktes stilte med sitt sterkeste lag så langt i serien. Alle jentene på laget skal ha skryt, men vi kommer vel ikke unna forsvarsrekka vår som spiller en meget god kamp. Jentene på reservebenken skal også ha mye skryt for måten de stiller opp for laget på. Det er nå virkelig kamp om plassene på vårt førstelag, og vi er avhengig av alle våre flotte jenter fremover. Heia Eik.

PS. Følg jentene på Instagram: eik_damer. Utrolig mye festlig, siste er en video av Ingvill Haagensen & Ole Jan Skoglund om taktikken mot Snøgg 2. :-)