Jentesatsing - fra talent til toppspiller

Bli med på infomøte 3. november kl 18.00 på Eiks klubbhus. For tiden blåser det en særdeles sterk vind over kvinnefotballen både i Norge og internasjonalt, og det skjer stadig noe spennende. Det vil vi være med på.

2019-08-30
danhov

MESTRINGSORIENTERTE MILJØER

En langvarig idrettskarriere skapes best i treningsmiljøer med fokus på mestring. På veien til toppidrett er det mange elementer utøveren må mestre: motoriske ferdigheter, fysiske kvaliteter, mentale og sosiale egenskaper og egen livsstil. Og ikke minst må utøveren lære å mestre helheten i livet sitt – prioriteringer mellom trening/konkurranse, hvile/restitusjon, skole, familie/venner osv.

I Vestfold finnes det ikke juniorlag for de aller beste, slik som i Oslo, Trondheim, Stavanger med flere og utviklingen stanser opp eller spillere må dra inn til Oslo.

FOR HVEM

Eik IF Tønsberg ønsker å samle de spillerne med en ambisjon om å spille i Toppserien i et lag. Med mål om å utvikle spillere til toppfotballen.

Klubben oppretter ifra 1. november 2019 et jenter juniorlag for de spillerne som har potensial og virkelig har lyst til å satse på fotball. Med potensial mener vi spillere som har et eierskap til egen utvikling, og en indre motivasjon som gjør dem i stand til å tilegne seg og maksimere egne ressurser.

Dette skal gjelde for årgangene 2003, 2004 og 2005. Dette laget skal ikke spille i den vanlige J17 serien i Vestfold og derfor ikke en konkurrent til andre lag i samme aldersgruppe.

”PROFFDAGER”

Eik ønsker samtidig å tilrettelegge, skape og etablere et langsiktig engasjement for jentene innen fotballen for resten av livet. Vi skal ikke bare være med å skape gode fotballspillere, men også et godt og genuint menneske gjennom ”Proffdager”. En søndag i måneden vil man møtes en hel dag for å trene og gjøre noe sammen som f.eks, diskutere lagets taktikk, ha foredrag om kosthold, restitusjon og skadeforebyggende tiltak. De skal spise måltider sammen, ha spillermøter og lignende. Jentene skal i løpet av året også ta Grasrottrener kurset og på noen av ”Proffdagene” holde treninger for de mindre årgangene i klubbene i Vestfold.

SPORTSLIG APPARAT

Espen Solemdal, som har hatt ansvaret for Landslagsskolen for Eik, har satt sammen et særdeles kompetent trenerapparat. Trenerapparatet består av Espen Solemdal ogSindre Bjerkeseth - trenere, og Rino Andersen - keepertrener.

Vi har også et team bestående av tre personer som skal ha ansvaret å følge opp spillerne individuelt. De skal jobbe med de fysiske- og mentale ferdighetene. I tillegg vil kretsen bidra med faglige råd ved spiller- og trenerutviklerne.

OPPSTART

3. november vil det være et infomøte på klubbhuset til Eik kl 18.00. Deretter vil det være åpne frivillige treninger for alle spillere i årskullene 2003, 2004 og 2005. Det vil være fire treninger i uken frem til jul. I etterkant vil de bli tatt t en stall på 16-18 jenter. De skal få en treningshverdag som kan måle seg med de beste i Norge.

Mars
MTOTFLS
18192021222324

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket